به گزارش مفدا - گناباد، رضا رخسایی در نشست اجلاس مدیران مفدا دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در خزر آباد ساری افزود: از رفرنس محتوایی دانشگاه علوم پزشکی میتوان به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و حتی سیاسی مثل انتخابات اشاره کرد.
وی از برگزاری دوره رسانهای آموزشی قوی خبر داد و گفت : برگزاری دوره رسانه تراپی یک دوره قوی برای دانشجویان فعال در این حوزه میباشد که امید داریم یک خروجی قوی داشته باشیم.
مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از کارکرد و راهبرد مفدا سخن گفت و افزود :کارکرد مفدا باید شناخته شود وباید به این نکته اشاره کرد که مفدا یک مجموعه قوی است، و عرصه ذهنیت سازی در دانشجویان، کار مفدا ست.
رضا رخسایی از تاثیر گذاری مفدا در تمام ابعاد رسانه خبر داد و گفت: این رسانه بسیار اثر گذار است چراکه ازلحاظ انتشار و بازدید شاهد انتشار کلیپها در این دوره انتخابات بودیم و در حال حاضر برای سایر روابط عمومیها مفدا یک نقطه قوت است و باید خیلی مصمم الگوی کار خود را بهتر از قبل پیش ببریم.
وی ادامه داد :مدیران مفدا مرکز شبکه سازی دانشجویان هستند که شاهد همین دوره رایگان رسانه تراپی برای توانمند سازی دانشجویان هستیم و در این دوره، توانمند سازی کارآموزان در حوزه سلامت میتواند باعث رشد قوی این حوزه شود.
رخسایی افزود :مشخصا در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی، مخاطب مردمی ما و اصلی ترین جامعه هدف، دانشجو و اساتید می باشد. مخاطب شناسی یک اصل مهم حوزه رسانه است
قائم مقام شبکه سه صدا وسیما در این باره عنوان کرد :مخاطب شناسی اولین نکته اصلی در حوزه رسانه است باید به این نکته اشاره کرد که ارتباط در شنیدن ۷۰درصد از اهمیت کار و مابقی در صحبت کردن می باشد قطعا همیشه شنیدن از صحبت کردن ارزشمند تر و سخت تر می باشد.
دکتر مهدی بلوکات گفت :بیس اصلی کاری ما در حوزه رسانه انسان محور است یعنی فردی که شهرت دارد باعث جذب بیشتر مخاطب میشود .
وی عامل موفقیت را منوط به تلاش فرد دانست و گفت: اگر خودمان در یک کار دقیق و حرفهای باشیم، قطعا به پیروزی میرسیم.
قائم مقام شبکه سه صدا و سیما حوزه رسانه را از پر درآمد ترین و پر تقاضا ترین حوزه دانست و گفت : روابط عمومی یک فرد توانمند در این حوزه را میطلبد و فرد موفق در این حوزه نیازمند کاریابی نیست، بلکه موفقیت و کار به دنبال اوست و باید به این نکته اشاره کرد که روابط عمومی یک حوزه نو و به روز می باشد.
جذب مخاطب وابسته به چند عامل است
قائم مقام شبکه سه صدا و سیما افزود : نکته مهم این است که ما باید محتوا شناس و توزیع کننده خوب باشیم نه صرفا تولید کننده محتوا خوب.
دکتر مهدی بلوکات از راهکار های جذب مخاطب سخن گفت و افزود: سایت خوب و خبر خوب، سایتی است که حرف مخاطب را بشنود و مخاطب در اولویت کار قرار دهد.
وی صداقت را یک عامل مهم در جذب مخاطب برشمرد و گفت:صادقانه بودن با مخاطب از راهکار های شناخت مخاطب و جذب آن است، اگر حوزه ارتباطات و روابط عمومی صادق باشد قطعا باعث شکل گیری اعتماد و ارتباط قوی این حوزه میشود که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی از حوزه های خوب در رسانه است که در بازخورد خبری صادقانه و خوب عمل کرده است.
دکتر بلوکات افزود:اولویت یک رسانه موفق بررسی نیاز های مخاطب و پیگیری و رفع آن است و افرادی که صرفا به دنبال اهداف سازمانی هستند مخاطب زیادی ندارند.
قائم مقام شبکه سه صدا و سیما اهمیت به نظر مخاطب را عامل رشد سازمان دانست و گفت :مخاطب ما باید دیده شود، دیده شدن مخاطب ما باعث رشد سازمان میشود.
وی رشد دیگر حوزه رسانه را برندینگ کردن این حوزه دانست و افزود: اگر یک حوزه بتواند برند شود قطعا مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.
دکتر بلوکات دقت به افکار نسل جدید و راهبرد آنها را عاملی در جذب مخاطب دانست و گفت :شناخت فکر مخاطب یکی از اهدافی است که باعث میشود من بتوانم در جای مخاطب برای رفع درخواست مخاطب عمل کنم.
وی افزود: توجه به رنگ شناسی، استفاده از محتواهای خلاقانه تصویری، نمایشی، داستانی، استفاده از متن های کوتاه و مخاطب محور و دراماتیک باعث جذب مخاطب میشود.